Максимально допустиму швидкість руху на дорогах у населених пунктах варто знизити з 60 до 50 кілометрів за годину.  Про це заявив в.о. голови “Укравтодору” Славомір Новак під час засідання Кабінету міністрів. Зниження швидкості у містах – це загальноєвропейська практика, яка працює. 50км/год дійсно дозволяють виживати пішоходам в містах при ДТП. Це значно знижує смертність і травматизм.

На жаль, в Україні допустима швидкість – 80 км/год (ніби 60, але перевищення +20 – не штрафується).

Але на сьогодні головною проблемою є не лише зниження швидкості до 50км/год, а фіксація порушення. На цьому наголошує голова ГО Traffic Challenge Ольга Дробишева.

«Ми бачимо як транспорт в містах літає зі швидкістю 100км/за год і навіть більше. Сьогодні головна проблема (“термінова та важлива” за принципом матриці Ейзенхауера, прийнятої для прийняття управлінських рішень в цивілізованому світі та в бізнесі) це проблема – не зафіксувати дозволену швидкість 50км/год, а визначити норми законодавста для фіксації правопорушень та притягнення до відповідальності і механізм контролю». – Підкреслює Ольга Дробишева.

Усі намагання знизити смертність і травматизм на дорогах буде марним, навіть попри визначені  50 км/год, якщо не беде введений спеціальні механізми контролю, якщо не будуть  надані повноваження поліцейським зупиняти та штрафувати.

«У нас має бути і контроль швидкості, і відеофіксація, і можливості поліцейських бути ефективними. Бо сьогодні протидія дорожньо-транспортному травматизму не є ефективною внаслідок того, що поліцейські не мають необхідних інструментів і важелів впливу на порушників». – Коментує Ольга Дробишева.

Є водії, яким не подобаються подібні урізання швидкості на дорогах. І у них є свої аргументи. У великих містах їздити 50 км/год – не зручно і повільно. Скажімо, з такою швидкістю можна їхати з правого на лівий берег Києва ледь не 3 години. Але в таких містах, як Київ – великих і розтягнутих –  необхідно мати магістралі, які дозволяють швидко перетинати місто. І це мало б вирішити проблему з часом.

«Це мають бути автошляхи, на яких нема переходів, пішохідних зон. – Пояснює Ольга Дробишева. – І там може бути швидкість більшою. Наприклад, водії рухаються поблизу житлових та ділових кварталів 50 км/год, а по мостах і автомагістралях зроблені такі умови, щоб водії могли пересуватися швидше. Тоді такі норми працюють для людей”.