В Україні 14 травня закінчується Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху. У період 2011-2016 рр. в Україні рівень травматизму та смертності внаслідок ДТП є одним із найвищих у Європі, повідомив Начальник медичного департаменту МОЗ Андрій Гаврилюк. Зокрема, за цей час зареєстровано 170 тис. ДТП, у них загинули 26,5 тисяч людей, травмовані 206 тисяч осіб.
При цьому тільки за 2016 рік зафіксовано зростання кількості ДТП на 11,6%, а травмованих у дорожніх аваріях стало більше на 1,5%. Варто зазначити, що 43% загиблих у ДТП в 2016 році – це пішоходи та велосипедисти. Також за цей період у ДТП загинуло 1,4 тис. дітей віком до 18 років.
Проблеми реальні, а ось із інструментами боротьби з дорожньо-транспортним травматизмом на державному рівні – якась бутафорія.
З року в рік під час “тижневиків БДР” чиновники заявляють про багато правильних речей, тобто методів боротьби з ДТП. Але втілення цих заяв, впровадження цих методів в життя кульгає на обидві ноги, як у тій байці “віз і нині там”.
Національна програма з попередження дорожньо-транспортного травматизму дітей та молоді, що як недержавна та некомерційна ініціатива стартувала у 2015 році під час одного з таких “тижнів”, постійно фінансово, організаційно, інформаційно та матеріально підтримує всі РЕАЛЬНІ проекти, що протидіють скоєнню ДТП та сприяють зниженню смертності на дорогах України.
“Цьогоріч в рамках Тижня безпеки дорожнього руху ми за сприяння наших партнерів та, зокрема, Генерального партнера – компанії GRAWE Ukraine, підтримали декілька національних та локальних творчих конкурсів, організованих Національною поліцією України, – розповідає Голова програми Ольга Дробишева”. Ольга наголошує, що регулярне програмне виховання та якісна освіта – це, за відомим в усьому світі успішним досвідом, найдешевший ефективний спосіб протидії ДТП. «Це у сьогоднішній час економічної скрути – найкращий інструмент зниження кількості загиблих у аваріях на дорогах для нашої країни. Ми наполягаємо на введенні системної повноцінної освіти з БДР починаючи з дошкільного віку – правила дорожнього руху мають знати на високому рівні та дотримуватись УСІ учасники дорожнього руху». – Підкреслює Ольга Дробишева.
На жаль, більшість українців думає, що лише водії мають дотримуватися правил дорожнього руху, бо вони несуть загрозу. Для того, щоб вони несли меншу загрозу, пасажири, пішоходи і велосипедисти мають знати правила дорожнього руху на такому ж високому рівні.
“Це закладає фундамент взаємоповаги і формує рівень культури на дорозі. Для втілення цього завдання потрібне лише ОДНЕ РЕАЛЬНЕ ДЕРЖАВНЕ рішення – ввести державну освітню програму з БДР. А Traffic Challenge, як завжди, підтримає та допоможе з якісними навчальними матеріалами європейського рівня та зразка.” – Каже Ольга Дробишева.
“Знизити швидкість – врятувати життя”
Цього разу Тиждень безпеки дорожнього руху має гасло “Знизити швидкість – врятувати життя”. “Такий тиждень є четвертим і проходить не тільки в Україні, а й в усьому світі. Гасло саме цього тижня, з 8 по 14 травня є “Знизити швидкість – врятувати життя”. Адже зниження швидкості навіть на 5 км/год дає перевагу для врахувати тієї чи іншої ситуації на дорозі”. – Підкреслює головний інспектор Управління безпеки дорожнього руху Тетяна Волошина.
Отже, завдання цього тижня було закликати водіїв усього світу знизити швидкість.
“Як тільки в усіх містах нашої країни запровадять відміну “+20″ або взагалі приймуть європейській стандарт швидкісного режиму (при умові контролю правопорушень та невідворотності покарань) – ми одразу всі побачимо неймовірно велике зниження і кількості загиблих, і інвалідів, і взагалі – кількості ДТП. Дуже суттєве зниження!” – Наголошує Ольга Дробишева.
До 14 травня в Україні проводились тематичні заходи: лекції, круглі столи, а також уроки в школах. Проте чи достатньо таких заходів? Ні! Така робота має вестися постійно.
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман оголосив про свою підтримку боротьби за безпеку на дорогах. Він доручив керівництву Укравтодору розробити програми безпеки дорожнього руху.
“Хочу також проінформувати, що перед керівництвом Укравтодору я поставив завдання розробити програму безпеки дорожнього руху, в тому числі спираючись на польський досвід – така програма вже розробляється і найближчим часом буде представлена на засіданні Уряду”. – Написав Гройсман у своєму Фейсбуці.
Сподіваємось, великі зрушення таки відбудуться!
Слідкуйте за оновленнями в соцмережах: