Період проведення: 14 жовтня – 25 жовтня
Тема: «Цінуй моє життя!»
Опис завдання: Діти середнього та старшого шкільного віку (5-11 класів) організують громадські акції про існуючі локальні (у населених пунктах, де проживають ці діти) проблеми безпеки на дорогах. Завдання складається з 2 етапів:
Виявлення проблеми, яка суперечить сучасним нормам дорожньої безпеки громадян, створює загрозу життю та здоров’ю місцевих мешканців та має бути вирішеною у найкоротші терміни (перелік проблем, які можуть узяти в роботу команди – наведено нижче «Приклади тем для завдання 2 Хештег-Марафону»).
Розробка та організація кампанії (акції). Команда повинна спланувати послідовність подій, які призведуть до вирішення, визначеної у пункті 1 проблеми.
Складові:
- Написання публічного офіційного листа-запиту до балансоутримувача доріг, місцевих державних адміністрацій, до інших організацій, які можуть впливати на процес вирішення проблеми (до написання листів рекомендуємо залучати експертів та юристів, можливо, місцевих студентів-юристів чи батьків-юристів). Результат – офіційно зареєстрований у канцелярії відповідача лист та відповідь на нього, опублікована з #SpeakUpUkraine (за законом України – усі відповіді на написані листи мають бути надані вам протягом 5 робочих днів з моменту реєстрації листа в канцелярії, або не пізніше 48 годин, якщо у запиті обґрунтовано, що запитувана інформація необхідна для захисту життя чи здоров’я людини).
- Залучення місцевих та національних ЗМІ до висвітлення проблеми в медіа, організації зйомки сюжетів/підготовки статей/радіо-ефірів з експертами, місцевими мешканцями, які підтримують вашу ініціативу по усуненню проблеми. Результат – вихід публікацій, або сюжетів у ЗМІ (друкована преса, радіо, телебачення, Інтернет-ЗМІ), на підтвердження треба надати фото або посилання на матеріал.
- Проведення громадської акції на проблемному місці або у місці найбільшого скупчення місцевого населення, або під стінами відповідальних органів влади. Організатори можуть залучати до акції інших школярів середнього та старшого шкільного віку, публічних людей, місцеве населення, громадські організації.
Під час акції РЕКОМЕНДОВАНО:
- максимально чітко доносити суть акції. Для цього варто використовувати гучномовці, плакати, листівки, інші носії інформації;
- пропонувати конкретні аргументовані рішення проблеми (МИ НЕ ЗАЙМАЄМОСЬ КРИТИКАНСТВОМ! МИ – КОНСТРУКТИВНІ!).
Під час акцій ЗАБОРОНЕНО:
- насилля та заклики до нього;
- вандалізм та заклики до нього;
- приниження та заклики до нього.
Результат – вихід до людей представника відповідального органу та надання коментарів щодо планів усунення проблеми.
Підбиття підсумків. Оформлення звітів – у звітах необхідно також зазначати результати всіх трьох складових організації кампанії, а також всі 7 пунктів з правил оформлення звітів. Якщо проблему вдалось усунути – оперативно були проведені відповідні заходи, або є офіційний документ-рішення з термінами та планом усунення проблеми – за це будуть нараховані додаткові бали.
Приклади тем для завдання 2 Хештег-Марафону:
а) аварійно-небезпечна ділянка;
б) незабезпеченість шкіл світловідбиваючими комплектами для організації безпечного пересування груп дітей поза межами шкіл;
в) відсутність вело інфраструктури для пересування на 2-колісному транспорті;
г) паркування водіїв у заборонених місцях;
ґ) яма на дорозі;
д) відсутність дорожньої розмітки та знаків або їхній неналежний стан;
е) небезпечний перехід;
є) відсутність сучасних освітніх програм з безпеки на дорозі в школах та інших освітніх закладах і внаслідок цього низька безпекова культура населення;
ж) невикористання населенням світловідбивачів у темну пору доби;
з) недостатня освітленість вулиці;
и) перехід дороги мешканцями у недозволеному місці;
і) необхідність у інфраструктурних обмежувачах швидкості руху (делініаторах, острівцях безпеки, організації руху по колу, штучних нерівностях).
Це може бути або один з варіантів, які запропоновані вище, або можна запропонувати свій варіант. Концепцію акціїї, порядок організації та план проведення вся команда розробляє разом, з урахуванням фізичних, організаторських, психологічних та емоційних вікових можливостей найменших членів своєї команди.
У акції є:
- організатори – школярі середньої та старшої школи, які входять до команди (діти 5-11 класів);
- виконавці проекту (інші діти 5-11 класів, поліцейські, педагоги, батьки, члени громадських організацій, місцеве населення).
Організатори – за узгодженим у команді планом організують та проводять соціальну кампанію (акцію), залучаючи собі на підмогу будь-яку кількість виконавців проекту.
Інші члени команди можуть допомагати із:
- залученням виконавців проекту;
- організацією комунікацій із поліцейськими, або адміністраціями закладів, у яких планується проведення культурної події;
- написанням листів, звернень;
- залученням місцевої преси, адміністрації школи або органів місцевої влади до акції.
- роз’ясненням виконавцям проекту суті правил безпеки на дорозі, надання інформаційних матеріалів, на які можуть спиратися виконавці проекту;
- підказками щодо змістового наповнення акції (соціальної кампанії).
Всі комунікації поза межами школи, а також весь процес організації та проведення заходів проходять під обов’язковим контролем дорослих.
Під час організації та реалізації події члени команди роблять фото або відео, які мають відображати сутність того, що відбувається, суть проекту, кількість задіяних виконавців проекту, глядачів та їхню реакцію. Ці матеріали є частиною звіту, який робиться у порядку, зазначеному за посиланням: http://trafficchallenge.com.ua/2019/09/03/як-робиться-звіт-учаснікив-конкурсу/
Звіт за 2 етап необхідно ОБОВ’ЯЗКОВО опублікувати у Facebook та Instagram з хештегами #SpeakUpUkraine та #(реєстраційний номер команди), а також ОБОВ’ЯЗКОВО надіслати на e-mail: 2tcspeakup2019@gmail.com (якщо фото- та відео-файли не кріпляться, то завантажте їх на файлообмінник та додайте посилання для скачування перед описом з фразою «Посилання на фото-, відео- звіт»).
__________________________________________________
Звіт, який відправлятимете на e-mail: 2tcspeakup2019@gmail.com бажано робити у вигляді наступної таблиці.
Звіт 1. Команда (вкажіть реєстраційний номер вашої команди) | |
Тема, яка була обрана та чому вона була обрана (про що ваша культурна подія – які правила безпеки на дорозі чи проблему ви висвітлюєте). | 1-2 речення |
Суть ідеї, яку було реалізовано (що саме ви зробили). | До 100 слів |
Мета (до чого має призвести ваш культурний проект, яку реакцію серед людей викликати) | 1-2 речення |
Вплив на дорожню безпеку (чи дійсно змінилася ситуація, як це проявляється). | 1-2 речення |
Кількість виконавців, які були задіяні у реалізації ідеї, та хто є ці люди-співорганізатори (до виконання кожного завдання можна долучати необмежену кількість люде). У фото-звіті має бути фото, яке підтверджує цю кількість людей. | Цифра |
Кількість людей, яка буда охоплена (проінформована) під час реалізації завдання та хто ці люди. У фото-звіті має бути фото, яке підтверджує цю кількість людей. | Цифра |
Чи виходили публікації чи сюжети у місцевих чи національних ЗМІ про реалізовану ідею? (якщо так – перерахувати, де саме з посиланнями на публікацію чи фото газети/журналу) | Текст до 200 знаків |
Результати: 1) лист та відповідь, 2) залучення ЗМІ, 3) результат акції. | Описово до 200 слів з додаванням фото-підтвердження кожного результату |
УВАГА! Всі заходи, що проводяться командами в рамках Хештег-Марафон #SpeakUpUkraine:
- Мають не порушувати жодних правил дорожнього руху України, законів України, не утискати прав людей.
- Бути гендерно, політично та релігійно коректними.
- Бути екологічними (не забруднювати довколишнє середовище) та не псувати спільний громадський простір (Наприклад, якщо ви розклеюєте плакати, то НЕ МОЖНА їх ліпити клеєм будь-де на об’єктах вуличної інфраструктури, а МОЖНА лише у спеціально відведених місцях; якщо ви організуєте виставу або перфоманс, під час якого утворюється сміття – приберіть місце проведення після закінчення заходу).
На фото: Команда #0265
Слідкуйте за оновленнями в соцмережах: